Friday, April 10, 2009



Aku dah lama jugak tak berbloger bersama kawan-kawan yang lain,bukan apa tak tau nak cerita apa kerana aku ni bukan pandai sangat menulis dan mengarang cerita.Cuma aku terpandang gambar sebilah keris yang besar dan tersergam indah yang selalu nya begitu sinonim dengan aku orang melayu.

Aku agak sedih juga akhir-akhir ni kerana orang melayu semakin berpecah dan bergaduh hanya kerana berlainan pendapat dan pandangan dalam politik.Kenapa kita perlu bergaduh dan bercakaran sesama sendiri hanya kerana kita tidak sependapat?bukan kah berlainan dan perbezaan pendapat itu memeriahkan dunia kita dengan idea -idea baru dan segar?yang paling penting sekali ialah apa yang akan berlaku kepada orang melayu jika kita sesama kita sering bercakaran dan bergaduh?kita akan hilang keamanan yang kita kecapi selama ini kerana kita orang melayu adalah tonggak keamanan.Akan hilang keamanan di Malaysia jika kita kaum melayu bergaduh kerana kita golongan mejoriti di Malaysia.

Ingat lah pesan Hang Tuah"tak kan Melayu hilang di dunia" akan menjadi kenyataan hanya jika kita sepakat dan bersatu.Keris yang selama ini menjadi lambang kuasa orang melayu jangan di buang,Keris yang menjadi tonggak kekuatan orang melayu harus lah kita pertahan kan

HIDUP MELAYU,HIDUP MELAYU,HIDUP MELAYU

4 comments:

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) said...

melayu tak boleh hunus dan cium keris sampai kiamat nampaknya sebab anuarisasi yg hancurkan jatidiri melayu

jejakaterang said...

A,kum pak otai,

kita jangan takut pak otai kerana anuarisasi akan rebah bersama tanah,sedangkan keris akan kekal gagah dan megah dianjung zaman

[S]itie [B]Um [B]Um said...

hidup melayu!

ikan emas said...

Sakam,
teruskan tulis-tulis dan cakap-cakap.